my loverboy


Min häst är snuskigt fin just nu och idag var han nästan lika bra som i måndags,
det vill säga jävligt bra! lycklig matte och lycklig häst, det är så det ska vara!

Tränade på lite skänkelvikningar, serpentiner samt kort galopp och ökad steglängd i trav.
I början var han lite loj och nästan på gränsen till seg men i slutet fick han ett helt
grymt (som grisen säger) steg. trampade verkligen under sig, gick rakt med huvudet
och jag hade ingenting i handen! han är inte alls sådär tung i handen som han annars
kan vara. Progresssss. Gick faktiskt helt okej att rida på ridbanan, men jag längtar verkligen
efter ridhuset! (som skulle varit klart i Augusti) jävla amerikanare.



bild tagen idag precis när han hade fått sin lunch, efter vårat underbara dressyrpass.
Det är verkligen kul att rida när det känns såhär bra! annars kan jag vara en latmask
och till och med tycka det känns som något jobbigt att rida precis varenda dag, men nu
längtar jag tills imorgon! då ska jag rida ut i skogen och galoppera i snön :)

(i bakgrunden syns det stora fejna ridhuset) bara det att det inte är så klart som det ser ut,
för amerikanarna skickade fel jävla duk till hela skiten. hoppas vi får ett ridhus innan nyår för
2012 går ju nämligen jorden under. TACK FÖR MIG!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0