mycket på kort tid!

Hej&hå! jag har fullt upp med skolan, körkortet, hästen, mig själv
+ femtusen saker till så jag hinner inte uppdatera
 riktigt så mycket som jag egentligen vill :( ha överseende med detta!

Idag var vi med vår historialärare i jönköping för att kolla lite på historian just här hemma
i trakterna. Vägen dit var ju någon riskfylld med tanke på att ida pingis nilsson höll
på att köra över varenda människa man passerade :D hon stannade inte vid
ett övergångsställe och körde slalom mellan allt och alla, men ... kanske
inte så konstigt med tanke på att emma satt där fram och skrek "KÖÖÖÖÖR!"
medans cia bara satt allmänt galen och skrek av rädsla i baksätet..
mycket extremt rolig syn må jag säga!

När vi sedan väl var framme och Johan (vår lärare) skulle visa oss runt
(vi gick från idrottshuset till kristinakyrkan fram och tillbaka) så lyckades han nästan
gå rakt in i en tejp när han pratade i telefon :J

sen var det körlektion för min del, gjorde säkerhetskontroll och körde i stan.. gick bra!
ska "bara" fixa klart teorin nu.. sen så kan jag boka uppkörning/skrivning.

sen drog jag och mamma och köpte efterlängtade transportskydd
till ginisen samt ett svetttäcke som också var behövligt.
allt passade som handen i hansken, bild kommer inom kort!

sen direkt efter körningen städade jag och mamma ccj (vårt extrajobb) en
massa kontor.. tråkigt värre! meeen pengarna går ju till hästen, fint det!

sist men inte minst blev det att hälsa på hästen, rykta henne lite, byta täcken, mocka,
göra maten och allt det där.. blev ingen ridning idag för verken hann eller orkade.
Imorgon är det istället träning för ulf i lekeryd :D och på söndag clear round på riddan!
(bara 70 & 80cm)


bild på galen häst. vet att bettet är för långt (har bytt det nu)
anledningen till att jag inte bytte det tidigare var att jag inte trodde det skulle
funka med ett kortare, men som tur var gjorde det det :) HATAR FÖR LÅNGA BETT.

ha det bra & sov gott. jag själv somnar snart! PUSS./JG.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0