calle uppdatering

tjolahopp. kom på att jag inte skrivit om mitt lilla djur på länge (calle)
Han mår i alla fall prima, ibland lite för bra till och med. Han busar på som
vanligt och lever livet ;) speciellt nu när han har en meeegastor
hage tillsammans med lilla ricke.

Jag ska iväg och träna hoppning för anne lite senare, får se om han är
lite lugnare än på tävlingen.. hade varit skönt :) men han är så söt lilla
prinsen. Hällre en pigg och lite för busig häst än en som inte går fram..

Har inte så mycket mer att säga, har mest ridit i skogen det senaste
och inte hoppat honom sen tävlingen så han lär ju tycka det är riktigt
kul idag! han har i alla fall varit pigg i skogen.. Igår red cia  ett dressyrpass
 på honom. Gick bra för att va första gången (han är inte lätt)

Tanken är att hon eventuellt ska tävla honom lite i dressyr pga
mitt ointresse och för att hon inte har någon ridbar häst just nu.

här kommer lite bilder från provridningen av calle:






tänkte skriva lite snabbt hur jag tänkte när jag provred honom.

positivt:
Han är otroligt välriden och har blivit bra riden av tidigare ägare, vilket
är ett stort plus med tanke på att han är 12 år och inte lika lätt att få
honom som man vill ha honom nu om han inte hade varit lika uppmärksammad
och lydig på hjälperna osv.

han var jättefint musklad och i en bra kondition.

Trevlig både i stallet och när man rider, alltid lika positiv och han vill
verkligen alltid göra rätt, även om han försöker ta lite genvägar ibland..

pigg och framåt - det gillar jag!

negativt:
Det är inte lätt att komma på så mycket här, eftersom han är den mest
fantastiska häst jag suttit på. Man måste rida honom för att känna det, och
för att få ut maximalt av vad jag menar måste man rida honom på rätt sätt,
går han och fuskar så finns inte samma känsla, och det är han bra på.

En sak är i alla fall att han är lite oliksidig, men det är ju de flesta hästar.
Med det menar jag att han är svagare i ena varvet och lägger huvudet på sned.
Angelica, dressyrtränaren sa att han gör det när han inte arbetar korrekt och
han har slutat mycket med det nu när jag rider honom på rätt sätt.

kan bli lite stark och hängig i munnen.

Men på det stora hela så är han helt underbar, och alla borde ha en
häst som calle! en vän för livet <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0