snabb tävlingsupdate!

Blir en snabbis uppdatering för tillfället för måste soova
eftersom jag jobbat hela veckan och ska jobba imorgon också,
busy woman oyeah!

tävlingen idag gick i alla fall finfint! underlaget var piss 
framhoppningen eftersom det var på gräs och det var sjukt
upptrampat = mjuk gegga. Calle reagerade genom att hoppa
ca två meter över alla hinder och försöka bocka lite fint efter.

Inne på banan var han lagom taggad i 90. Lite vinglig på vissa
hinder, men inga stopp och endast ett pet pga att vi kom helt för nära..
Han var verkligen jättesnäll i denna klassen trots att jag tabbade mig lite
när det gällde avstånd och tempo.

I en metern var han överladdad till tusen han kunde inte stå still
utan studsade på stället, bockade, sprang iväg,rusade mot hinderna
på framhoppningen och gnäggade åt sin lille hästkompis hela tiden..
meeeen när vi kom in på banan fick han full fokus på hinderna..
lite väl mycket kanske då han sög tag i dom och bockade lite glatt
efter vissa.. hahaha inga tidsfel i alla fall kan jag lova ;) men dock
två rivningar, endast pga att det gick för fort och han blev flack..
måste träna på att kunna korta upp honom hela vägen fram till hindret
så att han inte lägger på gasen och rusar iväg tre språng innan..

Emmys mamma har filmat så det kommer upp så fort jag fått det,
dvs. imorgon (får se om jag hinner lägga in det då men jag ska försöka!)
om ni lovar att kommentera? ;) ha det fint och godnatt mer er <3
(även bilder kommer inom kort)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0