galen_hest



vad är det med min lilla häst som var så snäll?
haha nejdå, han är fortfarande snäll bara lite väl pigg och busig,
men de flesta vet att det är sånna hästar jag gillar ;)
 igår på träningen var det FULL FART! annes kommentar :
"blir det ett snäpp värre så är det inte roligt längre, men nu är det ju iaf inte katastrof.."

Han hoppade faktiskt riktigt fint när han kom på att han skulle ta det liite mer lugnt,
men i början skulle vi hoppa en serie och då gick det så fort igenom att han verkligen
hade stora problem med att få plats med ett galoppsprång, blev typ studs.. haha.

Men kul som sjutton tyckte han det var och lekte runt lite, hoppade inte så högt
utan skulle mest träna på svårare vägar och hoppa snett på hinder och liknande.
Men jag är nöjd med honom för även om han busade så gjorde han det han skulle :)
fick lite tips av anne också och blev mycket bättre då! ska inte sätta mig ner efter
hinderna utan istället stå kvar i lätt sits och släppa fram honom ännu mer för då'
slutar han bocka och blir inte så studsig som om man sitter ner i sadeln.

På söndag är han anmäld till 90cm i forserum, lokal.
Kommer bli mer än kul ;) haha hopas han lugnar sig ett snäpp i alla fall.

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0