i brist på annat

Eftersom jag inte har annat för mig så tänkte jag slänga ut lite
info om calles och min utrustning, om det kan va intressant att veta?

Jag har som ni säkert tidigare läst fått hem min fina dressyrsadel!
en kentaur elektra blev det i svart, eftersom det är finast i dressyr
enligt min åsikt ;) i hoppningen tycker jag han passar super i brunt!

såhär ser dressyrsadeln ut, (den är superskön!) :

i hoppningen/skogen rider jag med min tolga sadel, som ser ut såhär:

träns har jag ganska många av (eller?) njaa grejen är den att jag har
massor av delar till olika träns, men jag har bara tre som är hela
och två av dom duger inte ;) ett av dom duger inte till calle då han mest
gapar och inte trivs med det, det är ett brunt träns med remontnosgrimma
som jag har använt när jag hoppar honom.

Jag har fortfarande kvar det eftersom jag inte riktigt kommit på vad jag ska
ha istället eftersom han gapade med engelsk också.. (vi har kollat tänderna)
dom var visserligen inte alls bra, så det kan ju va så att han fortfarande "tror"
att han har ont... jag ska fortsätta ha remont ett litet tag till, tills tänderna är helt
återställda eftersom det är den bästa nosgrimman när det gäller att inte vara i vägen :)
Här kommer bild på det tränset jag har när jag hoppar honom:


i dressyren har jag ett svart träns med en bredare engelsk nosgrimma.
Jag älskar detta tränset, eftersom spännena är i guld och bettet i mässing,
men två av spännena är i silver och det går inte.. plus att det är en
aning för litet, så jag ska köpa ett nytt dressyrträns till honom.
Det jag har nu på honom:

här sitter det på gina, och på henne satt det sämre,
vet att det ser ut som det ska åka in i hennes öga
men det gjorde det aldrig så ni kan va lugna ;)

jag vill ha detta dressyrtränset från hööks till calle,
så himla fint är det! vad tycker ni? tror han ska få det!



tränset i hoppningen får vi som sagt vänta med, vet inte riktigt
vad herr´n vill ha för något. haha :)

när vi rider dressyr har jag oftast lindor på honom,
i vinrött eller ljusblått eller liknande. Fint med färger som syns på honom!

i hoppningen använder jag sen/kotskydd som ser ut såhär:

eller såhär:




jag brukar även ha boots i både hoppning och dressyr
med tanke på att han har så pass stort övertramp.

på vintern använder man ju mer utrustning som ländtäcke osv,
Men jag visa några av mina favoritschabrak jag brukar använda :)


köpt från ullared, ser ut precis som john whitakers schabrak,i sammet.

blått i mitt hjärta <3 går alltid hem.
på andra sidan är det ett fint märke från Jacson, men det syns inte.


man ser det inte så tydligt men ett av mina absoluta favoriter!
brunt/oranget från hööks. Äskar´t! här ser ni även hans magplatta!


såhär kan han se ut redo för en hoppträning!

och såhär ser han alltid ut på en hopptävling:
(fast woopsie, vart är förbygel/martingal?)


min underbara prins <3
jag uppdaterar imorgon om hur det går på tävlingen.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0