info about the tävling i fredags

Hejhej!
förlåt för jag inte uppdaterade om tävlingen i fredags som jag lovade,
fick jättebrottom för jag skulle iväg till min kille direkt när jag kom hem
från tävlingen och den höll på ända tills halv fem (jag var klar då)

Men i alla fall, det gick helt okej.
framhoppningen  gick hur bra som helst, han var taggad till tusen
utan att vara jobbig, jättefin i formen och hoppade hur fint som helst <3
hindrena låg dock på 110 för dom hade höjt fel, men det gick ju bra det med..

Väl inne på banan tänkte jag bara på att ha ett lugnt tempo eftersom han
har varit så himla pigg det senaste och nästan rusat på hindrena, så jag
höll tillbaka honom i en väl kort galopp och därför stannade han på ettan,
detta var helt mitt fel och han hann knappt se hindret..

Sen ökade jag tempot en aning och han hoppade ettan jättebra som
var en oxer, sen vidare på en båge mot tvåan som var ett "vågigt plank"
som också gick jättebra, sedan var det relaterat avstånd med oxer till räcke,
kom perfekt. Sen ett till relaterat som blev minst lika bra och sedan kombination
med två galoppsprång (som jag aldrig hoppat med honom innan)
men den gick verkligen kanon! sen vidare på sista hindret som vi rev pga
att han kom alldeles för flackt eftersom det gick liiite väl fort i slutet.

Men jag är jättenöjd, alla fel var mina fel och calle skötte sig exemplariskt <3
bilder kommer så fort jag har fått dom!

------------------

Helgen hos Robert har varit jättebra :) på fredagen när jag kom gjorde
vi inte så mycket, åt och kollade på tv. Sen på lördagen förberedde vi all
mat och liknande inför kvällen ´då hela hans släkt skulle komma för att fira
hans student som var förra veckan (när han var hos mig). Även mamma
och pappa kom och hälsade på en sväng.

Det var trevligt och alla var roliga och trevliga ;) på kvällen kollade vi
på en film till innan vi somnade, sen låg vi kvar länge i sängen idag och
bara segade.. så skönt! jag kom hem för ett tag sen, och saknar honom redan..
hatar att vara ifrån honom. en sekund känns som en dag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0