en ledig dag som inte blev så ledig.

idag har jag varit ledig från skolan. Riktigt skönt tänker ni då,
och ja det var såklart det var det. Men jag hatar att va ledig pga.
en anledning och det är den att det är så fruktansvärt tråkigt..

Därör hittar man på saker att göra. Först var jag i skolan
och kollade på när hälften av klassen hoppade :)
gick bra för alla tycker jag även om vissa hästar strejkade lite, haha.
Jag fotade lite och här kommer två smakprov:



ida och indus, gick jättebra för dom! :D

Moa och hennes egna "lilla" söta häst Toppen!

Efter att jag hade varit i skolan åkte jag vidare till stallet
där Calle väntade. Han var super duper fin idag (som alltid) <3
red i ca 30 min på fältet. Jättebra att skritta fram dit (tar ca 10 min)
sen red jag honom lite intensivt, tränade byten, lite förvänd och samlad.
Eftersom han var så sjukt duktig fick han galoppera av sig lite så jag lät
honom springa i princip så fort han ville längs heeeela fältet (väldigt stort)
och det uppskattade han enormt. Söten.

Sen skrittade vi hem igen.. Blev ingen stretching idag, får bli imorgon istället.
 Då ska jag rida honom lite på ridbanan, min syster ville rida lite också :)
sen åker han till skolan på söndag och stannar där några dagar innan han åker till
sitt nya hem för att sen få stanna där, då ska han inte behöva åka runt något mera.
Tror det kommer bli jättebra för honom!

Efter stallet hann jag bara duscha och byta om för sen skulle jag och
mamma iväg och prova min balklänning för näst sista gången!
Den var så himla fin och blir precis exakt som jag ville ha den :D

Efter det åkte vi och handlade lite och sen kom min syster hem så vi åt
massa gott och pratade lite. Amanda hade med sig sin supersöta
lilla kattunge också! den har ingen namn än men visst är den söt?



Slänger sist men inte minst in en bild på dagens outfit
bara för att jag har en ny tröja och "nya" byxor (mammas gamla faktiskt)




tror min kära mor har gått upp lite i vikt? ;)

men nu ska jag sova. GODNATT! puss.


Kommentarer
Postat av: skulet

vart ska calle nånstans? :( <3

2011-05-07 @ 13:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0