har tråkigt så jag svarar på en lista.

Snodde denna från http://matildaekstrand.blogg.se
Har ingenting att göra så jag tänkte att jag svarar på den här tråkig som jag är.

1. En bild på favorithästen (svårt att gissa)



2. När & varför jag började rida
Jag började rida pga av min mamma som tvingade med mig till stallet när hon och min storasyster
skulle rida. Jag hatade hästar i början och tyckte att dom var äckliga (haha) men efter ett år eller
något så började även jag att rida och då tyckte jag det var coolt. Särskilt när jag fick rida Lego.
Jag var ca 4 år när jag började på ridskolan i ölmstad.
3. Det här behöver jag träna mer på
Jag behöver träna på att trampa ner min vänstra häl som hela tiden ska ha en tendens till att
åka upp samt att hela tiden kolla framåt. Min blik glider gärna snett ner åt vänster.
4. Det här är jag bra på
Att rida mjukt och harmoniskt och att aldrig sluta förens jag och hästen är nöjda.
5. Favoritbilder jag tagit
måste vara den här underbart fina bilden på Moa och Toppen!
6. Alla hästar i stallet
Om jag skulle lägga upp bild på alla hästar i stallet skulle ni somna.
Det står ca 11 hästar i "mitt" stall.
7. En sak som aldrig får hända!
att jag rider när jag är trött så jag bara skrattar istället för att göra rätt och
hela ridpasset blir pannkaka.
8. Min största rädsla inom ridsporten
Jag är inte rädd för alls mycket, tycker det är onödigt. Men det skulle i så fall vara
att fastna i stigbygeln igen. Sitter kvar i huvudet när jag släpades ett halft varv runt
ridhuset bakom min förra häst och fick ett antal sparkar och blåmärken.
9. Någon du skulle vela byta liv med för en dag, och varför?
Faktiskt inte, jag trivs för det mesta i mitt liv

10. 10 saker du inte visste om mig
- så fort jag kommer hem tar jag på mig min onepiece
- jag skulle kunna leva på enbart glass
- jag har rosa luddiga strumpor på mig
- jag hatar egentligen den färgen
- jag har redan blivit beroende av min mobil och behandlar den som en bebis
- jag hatar lök och kan spy när jag får in en bit i munnen
- jag är otroligt lat när det gäller att ta tag i viktiga tråkiga saker
- jag älskar att skratta och gör det ofta i inte så passande sammanhang
- ibland får jag för mig att jag bara måste ut och springa, och då har jag inget val
- jag skulle ha svårt att leva utan mina halsdukar

11. En låt som påminner om en häst du älskar
"
vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram"
12. Min favoritgren
Hoppninggggg
13. Min högsta dröm
Att en dag bli jävligt grym på att rida
14. Saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)
hahah ska man skriva allt eller? För det mesta tvättar jag mina elefanter och sprutar
vatten på alla utomjordingar som går förbi.
15. Varför får hästar och ridning mig att må bra?
för det är så mysigt att ha en liten häst som man kan åka upp till
när man vill, och som man älskar så otroligt mycket. Känslan på hästryggen
är bara naturligt för mig och det skulle jag nog inte kunna vara utan.

16. En bild som gör dig lycklig

17. Låtar som jag lyssnar på när jag är arg,ledsen och glad
arg - Hangover med Taio cruz (ofta därför jag är arg)
ledsen - wind of change
glad - happy girl - bubbles (mina idoler)
18. En bild jag aldrig publicerat förut
orkar inte trycka upp en bild men lägger nästan aldrig ut samma bilder.
19. Bild på min bästa vän och varför han/hon är det


för att hon är bäst på alla sätt. Ställer alltid upp, vi kan prata om allt
och vi har samma humor. Hon är helt enkelt lite bättre än alla andra och det kommer
hon alltid att vara! så det är ingen idé att försöka vara bättre än henne :)) 
20. Något jag vill göra
skaffa en liten herrnilson apa

21. Någon jag vill träffa
mina skåningar som nyss åkte ifrån mig

22. Någon jag vill träffa igen
Vill man inte träffa alla sina kompisar igen?

23. Hoppning eller dressyr?
det vet ni redan. dressyr är för mesar hihi.
24. Mitt motto
if nothing goes right, go left eller live your dream  
25. Någon jag träffar vardagligen
min hest.

26. Hur mina vänner beskriver mig
ingen aning, det får du nog fråga dom!
27. Såhär vill jag att mitt liv ser ut om ca 20 år
va jävligt rik, ha tre superfina hästar och en stor fin gård som jag slipper sköta själv,
en boxer hane och en snygg rik man som älskar mig föralltid. Eller så nöjer jag mig med hunden eftersom
det inte finns några sånna killar. :)
28. Någon som älskar dig
finns fler än en som älskar mig och jag älskar dom minst lika mycket. <3

29. Någon jag skulle riskera livet för
det kan man nog inte säga nu såhär. Har aldrig varit i den situationen men skulle den komma
så finns det nog dom jag skulle offra mitt liv för.
30. Mitt mål med ridning
Jag vet inte direkt vad jag har för mål. Orkar inte tänka på det så mycket utan
jag rider mest för att jag tycker det är kul och för att jag trivs med hästar så bra.

fy fan vad tråkigt det här blev.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0