jag kan inte komma på rubriker


och jag kan inte heller komma på varför jag är en sån tönt.
Egentligen är jag sjukt cool, men dindongdigndkgnlfdknglfkng typ.

över till calleuppdatering:
Igår red jag honom på ridbanan, hade tänkt köra intervallträning men det blåste
ju för fan mer än i saharaöknen så fick bli lite dressyr för att försöka få koll på
monstret (som agnes kallas honom). Han var riktigt fin i slutet! tränade som
vanligt på att ha honom rak, lyssna på mina skänklar (öppna, sluta, sidförande)

Tränade även lite galoppombyten och förvänd galopp bara för att han är
så grym på det och för att han tycker det är lika kul som att dansa tango.

Idag red jag ut på en minst sagt galen Calle. Min lilla häst är alltid pigg och glad
men idag var det lite väl jobbigt kan jag meddela. I början slet han tyglarna ur händerna
på mig, studsade runt och drog iväg i full galopp.

Tog ett tag innan jag fick nogorlunda koll på honom och det gick helt okej....
ända tills det låg en fet stock ivägen. Jag hade bråtton eftersom jag skulle hämta cia
inom en halvtimma så hann inte vända, istället tänkte jag att han skulle få hoppa!
det tycker han ju är roligt. Blev lite för kul. Världens jumboskutt och ca femton boksprång
efter, men jag satt kvar och allt var frid och fröjd. Svor några fina ramsor innan jag skrattade
åt honom så att jag nästan kissade på mig.

Imorgon ska jag rida ut igen, wish me luck. Min syster kan inte rida honom för tillfället
eftersom hon är lite fjantig av sig (inget illa menat amanda men jag har alltid varit lite coolare)
så jag får rida varje dag = gör inte mig ett skit.

Nu ska jag kolla på en film och sen sova. Jag är nervös med, men vet inte varför.



ofta jag sparade kanterna på pizzan? det är ju det godaste.
(hade nästan kunnat döda för en pizzakant just nu)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0