kelsjuka calle.


Idag fick calle en halvslappisdag. Med det menas det att jag först gick med honom
i linan i tio minuter sen longerade honom i skritt, trav och galopp på ridbanan i ca 30min.

Tränade på att han skulle fortsätta skritta på volten när han saktade av och inte bara stanna och byta varv,
plus att han inte bara ska hänga med huvudet och gå bakom hand och bli framtung (som han verkligen
INTE får bli när man rider) som han lätt kan bli. Nästa gång ska jag tömköra istället = bättre inverkan.

Efter jag hade longerat och det gick bra så hade vi en liten mys-stund på ridbanan. Jag kliade calle,
calle kliade tillbaka med sina söta små läppar. Sen sprang jag framför honom och han följde efter
och hoppade över ett litet mini hinder, hihi han gillar nog mig.

Sen tränade jag på att han skulle stanna när jag stannade osv. Han var så duktig!
min häst är bäst i universum och han är ju så söt att man bara dör när man kollar på honom.
Särskilt nu när jag råkade klippa spikrak lugg på honom, han ser sådär nördigt gullig ut!

ska ta lite nya kort snart, det är verkligen på tiden med tanke på att jag bara har gamla
bilder och han ser så mycket finare ut nu! (han var minst lika fin när jag köpte honom men
jag har börjat komma på mer hur jag ska rida honom och då ser det mycket bättre ut)

Jag kan ärligt säga att jag var livrädd (och är fortfarande) för att jag ska förstöra honom så
att han blir fulare än vad han var när jag köpte honom eftersom han redan var så sjukt fin men
jag tycker faktiskt jag har lyckats hålla honom där han var och som sagt, det går bara bättre! :)

Har blivit tviiiingad av Ankan (http://spermy.blogg.se) att starta en dressyrtävling snart
så jag ska nog fan anmäla till en! lär ju komma sist men kul att prova på det.

Bara det att om jag känner mig själv rätt kommer jag fortsätta tävla dressyr tills jag är nöjd
sen för jag kan verkligen inte ge mig in i något utan att ta mig ut nöjd.

MEN det kan faktiskt vara bra att variera lite med dressyr/hopptävlingar. Synd att strunta
i att tävla dressyr när man äger en sån prins som besitter så sjukt bra gångarter.

Imorgon ska amanda rida ut med Calle, jag ska bara upp och mysa
och pussa på honom efter jobbet!

ni får en gammal bild på min gulleplöööttt



Går mycket bättre nu när jag kommit på vilken nosgrimma han ska ha (inte denna!!)
och så har vi kollat hans tänder för ganska längesen. Han hade en massa hakar på tänderna
som kan ha bidragit endel till att han gapade så mycket och la huvudet på sne, mycket bättre nu!

Ska ringa tandläkarn i veckan för han skulle göra en efterkontroll så allt står rätt till i hans mun.
Han ä-l-s-k-a-r sitt nya bett för 2000;- och det är väl bäst för honom för annars hade han varit toasted.




Kommentarer
Postat av: Siri

Kul att du gillar honom så mycket! Sa aldrig Marika att han hade hakar? Jag sa det tydligt till henne att han måste kollas regelbundet och att nästa gång var i April. Hon kanske inte lyssnade.

2011-11-02 @ 22:14:53
URL: http://lamints.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0