kladdkaka och skumtomtar



tjing tjong
! här sitter jag och äter kladdkaka som jag och cia bakade igår, samt ett par
alldeles utomordentliga skumtomtar, inte fel vill jag lova dig!

Jobbade först 08.00 - 11.00 så var en kort dag (tur det annars hade jag varit däckad vid det här laget)
Sen red jag 45 minuters dressyr på den ganska geggiga ridbanan. Han var riktigt fin idag!

tränade på mycket öppna,sluta samt halter och ryggningar och självklart på att ha honom rak
och lika mycket i båda tyglarna! går alltid sämre i högervarvet då han lägger halva nacken på sne
och ser ut som ett efterblivet mongo. I slutet såg han ganska normal ut tack och lov.

Sen köpte jag foder + lite andra sjukt nödvändiga saker.



för övrigt är jag en hypokondriker och inbillar mig att calle har ont i sitt vänstra
bakben bara för han ofta vilar det, och då tänker jag att det har gått paralellt över
till höger framben och det är också därför han har en ytterst minimal galla på vänster bak.
Jag vet själv att det inte är så, för han vilar egentligen höger bak lika ofta men jag är ganska
bra på att inbilla mig saker och bli överbeskyddande.

Så nu smörjer jag med isbalsam efter varje ridpass (inte om jag typ bara skrittar) samt
ska köpa back on track och ha på båda frambenen. Värme är bra för gallor, och jag har
inte tid att linda benen för hinner inte ta av dom på morgonen. Så enda lösningen är att bli fattig(are).
 Varför inte förebygga sjukt överdrivet mycket?

På tal om något helt annat orkar jag verkligen verkligen verkligen inte åka och städa senare idag.
Städar ju på kontor en kväll i veckan och det är en riktig pain in the ass ska ni veta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0