tävling och halt häst

Hejhopp! sitter just nu och förfestar med elli och julia.
så detta inlägget kan bli en aning snurrig but I will do my best!

Tävlade med calle idag. Första en metern gick bra! rev första hindret (sjukt onödigt av mig)
eftersom han hade en för dålig galopp men resten av banan var felfri förutom att han hoppade
katastrofalt fel på ett hinder. Känner mig som en djurplågare.

När jag skulle rida fram till andra klassen efter att min syster gått runt med honom började
han halta så fort jag började trava. (hade inte märkt någonting i tidigare klass).
Var bara att åka hem med honom igen. Han var varken varm eller svullen (höger fram)

När vi kom tillbaka till stallet lastade jag ur och sprang med honom igen, och då haltade
han nästan ingenting. Antingen var det en liten vrickning (troligen) eller så har det något med hans
senaste skoning att göra eftersom det bara var tre dagar sedan. Men känns inte så trovärdigt med
tanke på att han först inte va halt, sen blev halt och sen helt plötsligt var bättre. Känns inte riktigt
som ett sömstick eller en hovböld. Nu ska han få vila några dagar. Ska åka upp och se hur det är
imorgon, är det bättre tänkte jag gå med honom en runda. Han får tre dagar på sig att sluta halta
annars ringer jag veterinären. Bara min älskade blir bra snart är jag glad. Han betyder allt för mig <3

MEN NU SKA VI FETSA OCH FIRA MIN FÖDELSEDAG OCH ELLIS KOMMANDE SOM IN I FAN.
SNART DRAR VI PÅ FEST, LÄR INTE BLI EN LUGN KVÄLL. TJING TJONG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0