update om CalleNalle

igår när jag var uppe hos min callenalle så var han fortfarande helt bra.
Jag hade tänkt skritta honom två dagar till men han var verkligen hyper när
jag kom upp till stallet och var helt spänd över någon anledning. Jag försökte
massera honom lite men det hjälpte inte så jag beslutade mig för att jogga honom
lite i trav och galopp och se om han lugnade ner sig.

Han var jättesnäll när jag red. Skrittade mest och joggade honom som sagt lite i trav
och lite i galopp, red bara ca 15 min. Sen skrittade jag honom en bit på vägen
(både jag och calle var inlindade i täcken pga den enorma kylan) samtidigt som
mamma gick med Meja bredvid oss som sällskap i mörkret.

Men jag har i alla fall beslutat mig för att rida honom lite lätt idag och imorgon med,
och på torsdag ska han börja ridas som vanligt. Inget tyder på att det var någonting annat
än en liten vrickning så han borde inte visa mer hälta. Gör han det tar jag bara upp veterinären :)



jag fortsätter att försöka göda honom. Nu äter han nästan tio Kg hö per dag så det
går framåt! snart kanske han ser bättre ut igen :) tycker jag börjar märka lite skillnad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0