min bil är friskis och svettis!

hejhopp! jag har precis kört in min lilla min till jönköping
eftersom den skulle genomgå en besiktning.

Nu är den helt frisk och inga skador alls att klaga på!
Men eftersom den trots allt är ganska gammal passade jag på att
ta svängen förbi holmgrens och köpte mig en ny. Vad tycker ni? :)



finns ju dock en nackdel och det är ju den att det bara är två säten.
Men räcker väl om jag och en till åker i den? vad sägs om en riktigt snygg kille.
Låt mig föreslå Gandalf?  fett coolt ju. Vi åkte en runda i stan innan,
men det blåste så mycket att hans skägg flög i ansiktet på mig vilket
resulterade i att jag körde i diket.. bilen blev tyvärr mos så det var ju
riktigt synd att ni inte hann se min nya bil... istället fick jag återgå till den gamla.

Men ja, ganska händelserik dag än så länge eller vad säger ni?
nu väntar jag på mamma så ska vi snart åka och prova ett nytt bett på Calle.
Närmare bestämt ett sånt här:


Detta är ett italienskt bett från märket poponcili.
väldigt dyrt, men om det funkar på Calle så är det värt ca 1500;-
vad gör man inte för att det ska gå så bra som möjligt när man rider?

används med korta delta som fäst i de två understa ringarna samt
kedja som fästs i den övre ringen. Kedja är inget måste men det blir bättre
hävstångseffekt samt lite mer stabilitet i bettet.

Ska va perfekt på lite starkare springiga hästar som ändå är käsnliga i munnen.
Calle blir sur så fort man tar i honom och är känslig i munnen men samtidigt rycker
han tyglarna ur mina händer och drar iväg när man hoppar banor.

har fått låna detta av Nettan och ska prova det idag, går han bra på det ska jag
testa att ha det på tävlingen imorgon, det är enda sättet att få se resultatet eftersom
han är mycket jobbigare på tävling än hemma.

suck.. det är dyrt att ha häst. Men det är det oftast värt.
I alla fall när man har en häst som calle. <3



Kommentarer
Postat av: Emmi

Jag vill oxå åka med gandalf...

2011-10-02 @ 17:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0