tjolahoppsan

förlåt igen. men nu är jag här igen, trodde ni inte va?
Sitter för tillfället här vid datorn och väntar på att kunnde åka och
hämta ankan för att dra vidare mot stallet och rida en sväng :)

Måste tanka med. det suger ju lite.

Har inte direkt mycket att säga förutom lördagens resultat från tävlingen!
Först noll fel i en meter clear round. Jäätenöjd! men han var övertaggad till tusen.
Blev rädd för någonting på framridningen och om man känner min häst så sitter det
i hans huvud resten av dagen. Försökte lugna ner honom och han blev lite lugnare i
andra klassen som var en meter två faser. Här rev han ett i grunden, men riktigt
nöjd med rundan i alla fall :) en övetaggad calle är inte alltid så lätt att sitta på.



såhär gick han med huvudet innan, för er som inte visste det.
Detta ledde till att hela han blev sne och det blev bara pannkaka av
hela ridpasset. Nu är han mkt rakre och snyggare :D spårar för det mesta
men jobbar så grymt hårt på att ha honom helt rak. inte det lättaste med en
överkänslig häst som glider åt alla håll så fort man nuddar honom.

Tränade i en timma på detta för några dagar sedan, sen var jag nöjd och han
var inte lika nöjd. (blir lite sur när man kommer åt honom på rätt sätt)
men sen blev han jättefin och slappnade av i slutet :)

nu ska jag åka till stallet, ha det bra.

(bilden är väldigt gammal)
har snart haft honom i ett halvår? sjukt.


Kommentarer
Postat av: Noomie

En sån fin blogg^^,

2011-09-22 @ 16:28:50
URL: http://lexx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0