skara hästklinik.

Hejsan hoppsan lillebror!

Äntligen hemma från Skara.. Gick upp klockan kvart i fem i morse, gött! (förjävligt).
Men vad gör man inte för sina djur? Var i skara lite innan nio.

Började med att göra böjprov. Han haltade till lite på alla fyra ben precis i början men det var enligt
veterinären helt normalt för en trettonåring, och han slutade halta i princip direkt så där var det ingenting,
men därimot tog han lite kortare steg med vänster bak som jag gissade på. Nobellpris tack.

Han bedövade vänster bakknä och då blev det mkt bättre. Han ömmade även i ryggen vilket jag troligen
misstänker är pga att hans sadel inte legat bra men det är påväg att ordnas till.
Röntgade både vänster bakknä samt hela ryggen för att utesluta eventuella skador där.

Ryggen var superfin, ingenting att klaga på så det sitter bara muskulärt = massage och ny sadel.

I vänster bakknä däremot hade han en liten pålagring, den var inte stor men den fanns
 ändå där och det var med all sannolikhet den som gjort att han inte tagit ut steget ordentligt.
 Behandlade den med kotison,ska tillbaka om en månad och nu får jag inte rida på en vecka
 utan bara gå med honom. tråkigt som fan!

Han ska även få metacam (smärtlindrande och inflammationshävande) vilket även är bra för ryggen
eftersom det lindrar smärtan där också. Sluitar han bocka nu är det för att han har ont, annars sitter
det i huvudet och då ska jag fan rida honom mer nogrannt än vad jag redan gör och verkligen få allt bra innan jag slutar.
Men troligen har ryggen och knät betydelse där också så förhoppningsvis är han en fejn hest snart igen!

som sagt, återstår att se på återbesöket om en månad. veterinären var för övrigt sjukt snygg. tack och hej.



måste bara säga att en duktigare häst får man leta efter. SÅ SJUKT SNÄLL HÄST HAR JAG.
han var allas favrit gosedjur. Stod och sov hela tiden typ och skulle mysa med alla. <3

Veterinären tyckte även att han var väldigt fint och jämnt musklad, då blir man
alltid lite extra stolt över att vara ägare till min fina prins!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0