calle balle. <3


Jag har den gosigaste hästen i världen. Idag när jag kom till stallet var det världens
solsken, 7 grader (!!!!) varmt och blåste knappt ingenting. 

Gick direkt ner till calles hage för att han skulle slippa ha på sig en TJOCKT vintertäcke
så länge till, men han ville inte gå in. Istället ville han att jag skulle stå och klia på honom
i hundra år. I början var det jobbigt för det kändes så sjukt tråkigt och meningslöst att
stå där och klia en häst, men när han sänkte sitt söta lilla huvud och vilade det mot min
axel så kunde jag inte bara gå därifrån. När jag satt mig på huk tog han ner sitt huvud
och la det i mitt knä istället. hihihi min häst gillar mig.

Sen red jag i dressyrsadeln för att den andra är inlämnad för att den ska varmas om äntligen.
Calle har ändrats endel i sen i somras så sadeln ligger inte så bra som den borde,
men jag får tillbaka min älskade hoppsadel redan ikväll som tur är! rida ut i dressyrträns
och dressyrsadel är inte det optimala när man sitter på en svart häst som tror han är en hingst.

Meeeeeen hans trav idag var finast någonsin tror jag, ja det var den fan.
Inget i handen, allt på bakbenen och jävlar vilket steg han fick :')

Sen gosade vi lite till och så fixade jag hans frissa och nu orkar jag inte prata om hästar mer.
Ni kanske tycker det har blivit lite lite callesnack och mer bajssnack (typ världens mest ointressanta snack
den senaste tiden, men det beror helt enkelt på att jag ser hästar med fyra ben och svans hela dagarna
så jag orkar inte sätta mig och SKRIVA om dom OCKSÅ.

Tydligen så orkade jag det nu, men nu är jag helt trött på hästen (för tillfället).
Nu ska jag ta en dusch och fixa till mig lite, sen ska jag cia och snark ha semlor och tjockiskväll!
För det är självaste semledagen idag! det betyder att man får va hur tjock man bara vill. :D

tjingtjong långkalsong



gammal bild på min gamla häst, som är bäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0