underliga djur


Hästar är underliga djur. Ena dagen är dom galna, går inte rida normalt
och andra dagen nästan sega och man får sitta som en jävla massmödare
med benen för att dom ska gå framåt. Calle är inte riktigt sån, men han kan
vara på antingen "HEEEJ HÄR KOMMER JAG OCH JAG ÄR GLADAST I VÄRLDEN!!!" humör
eller så kan han vara på "idag ska jag va snell hest och göra som du vill" humör.

Igår på hoppträningen var han mer "Hej jag är en korv som älskar att hoppa, men
idag tar jag det lite lugnt så att köttbullen på min rygg hinner få koll på mig mellan hindrena."
Alltså var han perfekt! förutom ca. två gånger när han tyckte det var lite för kul och körde
in huvudet mellan frambenen och gjorde lite fina luftsprång :')

Tränade på att hoppa ett räcke som stod på långsidan, och sedan direkt hoppa snett
på ett litet kryss som stod i mitten av ridhuset och sedan fortsätta till vänster och hoppa
en oxer som stod på andra långsidan. (hoppade alltså som ett bak och framvänt S.
Fast det gjorde vi inte alls såg jag nu när jag skrev "S:et". Tänkte fel i min annars väldigt
överaktiva hjärna, Och nej jag är inte lika bra som vissa andra på att förklara mig
men jag hoppas (fast jag tror inte) att ni som läser min blogg är smarta.

Okej nu går vi vidare. Orkar inte förklara hur alla hinder stod och vad vi gjorde för övingar
för det skiter både du och jag i i alla fall, men i slutet hoppade vi lite högre enstaka hinder
och han var så duktig min lilla prinskorv. Hjärta på honom. Längtar tills tävlingen på söndag!
Är mycket starter men som tur är har jag en snell hest som snellt väntar i transporten medans
jag kollar på andra fina hästar (som i och för sig inte är lika fin som min prinskorv.)

Här får ni en sjukt passande bild. Hjärtat på bilden är Calle, som jag för övrigt tagit
en liten tugga på, men det brukar jag göra på min häst också. Resterande godbitar
är bara där för att läska er och kaffet på bilden är min dagliga drog, precis som Calle.
Ser ni sambandet? det gör inte jag. hejdå.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0