seg som en kola


HEJHOPP! fy fan vad jag är seg. Har inte jobbat idag, ligger hemma och är sjuk istället.

Ont i huvudet, halsen och feber. Näsan är ju inte heller som den ska, men när är den det?
är nog snart pigg igen så jag kan återgå till vardagen. Imorgon får jag vara hemma iaf,
men sen kanske man orkar krypa sig upp ur sängen. Hatar att vara hemma.

Förstår inte riktigt hur folk bara orkar sitta hemma, som inte har något jobb?
jag hade ju klättrat på väggarna, om jag nu kunnat det vill säga. Man är ju ingen apa.

Ligger och lyssnar på musik. Vad vore livet utan det? inte lika bra i alla fall.
Volbeat, P!nk, James morrison och Brolle spelas just nu! Härlig blandning på musik jag har.

På tal om något helt annat så kan jag ju bara nämna lite om banträningen som ordnades
i vårt ridhus igår. Calle var spänd som en fjäder redan från början och han hade verkligen damp.
Kunde inte kontrollera honom för fem öre och han hade sina framben i taket, hur lyckas han?
lovar att jag ska filma hans jävla cp hopp någon dag. Flög av en gång, men det är fan inte konstigt
vil jag lova. Ja ni ska få se själva. Han är inne i en hemsk period (i hoppningen) inte dressyren.
 
Jag fick hoppa TRE klasser med honom. Först 80,sen 90 och sist en meter. Han nollade alla utan
80 då han stannade på en mur som stod intill en vägg, så själva hoppningen har han inga problem
med förutom att han är tjugofem meter över marken mellan hindrena. Jobbigt. Jag blev förbannad,
men inte på cale för då blir allt bara värre. Jag är bäst på att bli förbannad på mig själv så jag
får det att kännas som allt är mitt fel, när det i själva verket var calle. Det var det faktiskt.

Bodils kommentar "det är inte många som skulle sitta på den hästen, och göra det som du gör
men han är nästan på gränsen till farlig när han är sån här."

hahah hon har ju rätt, men grjen är att jag inte är det minsta rädd för min häst.
Kanske behöver skaffa mig lite mer respekt.. Men han blir nog lugnare snart :)



snart kommer han bli som innan, jag hoppas bara jag hinner få koll på inför tävlingarna.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0