pizza fredag!

 
Imorgon är det minsann pizzafredag på jobbet! Detta har det snackats om
hela veckan, och alla brukare är mycket förväntansfulla.
 
Det får mig en liten tankeställare ibland, när man jobbar med sådana här
människor. (Jag jobbar som handledare för funktionsnedsatta)
Jag tänker ibland att om dom blir sjukt glada över att det är pizza-fredag,
varför skulle inte jag också kunna bli sjukt glad över det?
 
Man klagar på allt möjligt, medans dom tycker att detta är veckans bästa
händelse. Man ska verkligen ta vara på det man har, och vara lycklig åt
allting som man har, som faktiskt är värt att vara lycklig för.
Det har jag faktiskt lärt mig på mitt jobb, och det är jag tacksam över.
 
Man får tänka att det alltid finns dom som har det sämre.
Även om det ibland är en hemsk tanke. Men så är det faktiskt.
 
Haha okej, nu lät jag som någon jävla filosof eller något,
men jag älskar verkligen mitt jobb och det har verkligen fått
mig att utvecklas som person och hela min syn på livet.
 
Jag har aldrig varit en sån som orkar bry mig om massa småskit,
och tro att hela världen ska gå under för det, men nu har man verkligen
insett hur bra man har det och hur mycket mer tacksam och glad
man borde vara över saker och ting. Man lever ju trots allt bara en gång,
så varför inte ta vara på den tiden och göra den så bra som möjligt?
livet är för kort för att inte leva.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0