callekuling

Hejhopp!
Ikväll kommer det en tjej i min ålder och provrider Calle, ska köra honom till ridhuset.
Hon vill ha honom på foder i minst ett år, för eventuellt senare köp! kom på att det är en perfekt idé då jag kan ha en annan häst på foder undertiden och "tävla av mig" lite, för om två år kanske jag har helt ändrade förhållanden och kanske inte vill/kan tävla längre så då kanske jag nöjer mig med Calle.

Nu slipper jag sälja honom också då han betyder extremt mycket för mig och han är väldigt speciell. Hon som ska provrida bor i Mullsjö så det tar endast 20-30 minuter med bil, perfekt! för då kan jag hjälpa henne lite och kolla på när han tävlar osv.

Håller tummarna för att hon tycker om honom. Antingen älskar man honom, eller så hatar man honom, han är verkligen en sån häst.
Hon ska ha honom till dressyr och lite fälttävlan var tanken, tror han skulle passa super som det i dom lättare klasserna då han är totalt otittig på hinder och älskar att hoppa över stockar i skogen.

Vi får väl se vart det leder! uppdaterar när jag vet mer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0